본문 바로가기
■ 영어공부

외워두면 유용한 영어패턴 #1

by Nudger 2022. 8. 14.
반응형

 

1. I'm on 나는 .. 중이야.

  • I'm on a diet. 나는 다이어트 중이야.
  • I'm on the phone. 나는 통화 중이야.
  • I'm on vacation. 나는 휴가 중이야.

 

I'm on my way. 지금 가는 중이야.

I'm on my computer. 컴퓨터 하고 있어요.

I'm on a bus. 버스 타고 있어요.

I'm on my own. 나 스스로 하는 중이야.

I'm on a date. 데이트 중이야.

I'm on it. 처리 중입니다. 그 일을 지금 내가 하고 있는 중입니다. 착수하겠습니다.

I'm on a roll. 나 승승장구하는 중이야.

I feel like I'm on cloud nine. 기분이 날아갈 것만 같아요.

I'm on a break. 잠깐 쉬는 중이에요.

I'm on night duty. 저는 야근중입니다.

I'm on your side. 난 네 편이야.

I'm on the road to recovery. (안부) 좋아지고 있어요.

I'm on flight 007. (비행기) 007 편인데요.

I'm on my way to Mexico. 맥시코에 가는 중입니다.

I'm on the same page. 나도 공감해.

 

2. I'm here to + 동사원형 나는 여기에 .. 하러 왔어.

  • I'm here to help you. 나는 여기에 너를 도와주러 왔어.
  • I'm here to watch a movie. 나는 여기에 영화 보러 왔어.
  • I'm here to see you. 나는 여기에 너를 보러 왔어.

 

3. I'm + 동사-ing 나 .. 하고 있어.

  • ​I'm cooking dinner. 나 저녁 하고 있어.
  • I'm combing my hair. 나 머리 빗고 있어.
  • I'm brushing my teeth. 나 이 닦고 있어.

 

4. I'm going to + 동사원형 저 .. 할 셈이에요. .. 할 거예요.

  • I'm going to leave next Monday. 저 다음 주 월요일에 떠날 셈이에요.
  • I'm going to stay up all night. 저 밤샐 셈이에요.
  • I'm going to ask her out. 저 그녀에게 데이트 신청할 셈이에요.

 

I'm going to move out. 나 이사 갈 거야.

I'm gonna go to work. 난 일하러 갈 거야.

I'm gonna eat some cake. 케이크 좀 먹을래.

I'm gonna ask her out for dinner. 그녀에게 저녁을 같이 먹자고 할 거야.

I'm gonna stop smoking. 담배 끊을게요.

 

5. I will + 동사원형 저 .. 할게요.

  • I'll pay with my credit card. 신용카드로 지불할게요.
  • I'll take this to go. (식당에서) 이거 포장해 갈게요.
  • I'll be waiting for your call. 전화 기다릴게요.

 

I'll be by your side to help you. 내가 네 옆에서 도와줄게.

I'll go pull out the car. 내가 가서 차 뺄게.

I will keep trying. 나는 계속해서 노력할 거야.

I will get through with everything. 제가 모두 극복해낼게요.

 

6. I like + 명사 저는 .. 이 좋아요. .. 이 멋져요. .. 이 마음에 들어요.

  • I like this scarf. 이 목도리 마음에 드네요.
  • I like cloudy weather. 저는 흐린 날씨가 좋아요.
  • I like your car. 당신 차 멋지네요.

 

I like yours better. 저는 당신 것이 더 마음에 들어요.

 

7. I like to + 동사원형 저는 .. 하는 걸 좋아해요.

  • I like to read. 저는 책 읽는 걸 좋아해요.
  • I like to be punctual. 저는 시간 지키는 걸 좋아해요.
  • I like to relax at home. 저는 집에서 쉬는 걸 좋아해요.

 

I like to keep to myself. 나는 혼자 있는 걸 좋아해.

I like to sing. 나는 노래하는 걸 좋아해.

I like to play soccer. 저는 축구하는 걸 좋아해요.

I like to spend time with friends. 난 친구들과 시간 보내는 걸 좋아해.

I like to watch Netflix. 저는 넷플릭스 보는 걸 좋아해요.

I like to spend time with friends. 난 친구들과 시간 보내는 걸 좋아해.

I like to eat light lunches. 난 간단한 점심을 먹는 걸 좋아한다고.

 

8. I like + 동사-ing 저는 .. 하는 걸 좋아해요.

  • I like watching Netflix. 저는 넷플릭스 보는 걸 좋아해요.
  • I like spending time with my friends. 저는 친구들과 시간 보내는 걸 좋아해요.
  • I like having me time. 저는 혼자만의 시간을 갖는 걸 좋아해요.

 

I like reading fantasy novels.

I like getting older. 저는 나이 먹는 게 좋아요.

 

9. I have some 나 .. 이 좀 있어.

  • I have some good news. 내게 좋은 소식이 좀 있어.
  • I have some questions. 질문이 좀 있어요.
  • I have some problems with my car. 내 차에 문제가 좀 있어.

 

I have some time to spare. 시간 여유가 좀 있으니까요.

I have some knowledge! 나는 약간의 지식을 가지고 있다.

I have some crazy stories. 내게 말도 안 되는 이야기들이 있어.

I have some great memories. 좋은 추억이 있어요.

I have some time today. 오늘은 시간이 좀 있어요.

I have some free time next week. 다음 주에는 시간이 좀 괜찮아요.

I have some laundry. 제가 세탁물이 좀 있어요.

I have some money. 나한테 돈이 조금 있어요.

I have some free time today. 오늘은 시간이 좀 있는데요.

I have some different thoughts. 제 생각은 조금 다릅니다.

I have some questions to ask you. 너한테 좀 물어볼 말이 있어.

I have some more things to take care of. 할 일이 조금 더 남았다.

I have some books you might like. 저한테 당신이 좋아할 만한 책이 몇 권 있어요.

I have some plans for you. 널 위해 준비한 게 좀 있어.

I have some questions. 질문이 좀 있어요.

 

I have a cat. 나는 고양이를 키운다.

I have a nice car. 나는 멋진 차를 가지고 있다.

I have a house. 나는 집이 있다.

I have a computer. 나는 컴퓨터를 가지고 있다.

I have a headache. 두통이 있습니다.

 

10. I didn't have... 나는 .. 이 없었어.

  • ​I didn't have time to do it. 나는 그것을 할 시간이 없었어.
  • I didn't have enough money. 나는 충분한 돈이 없었어.
  • I didn't have the nerve to say no. 나는 싫다고 말할 용기가 없었어

 

I didn’t have any small change to leave as a tip. 난 팁을 남길 잔돈이 없었다.

I didn't have any luck. 운이 전혀 따르지 않았어요.

I didn’t have time to eat. 먹을 시간이 없었어요.

I didn't have a chance to say hello to him. 그 사람과 인사할 기회도 없었다.

I didn't have any trouble finding them. 그들을 찾는 데 아무런 어려움이 없었어요.

I didn't have much appetite. 입맛이 없었다.

I didn't have a chance to visit my parents last week. 지난주에는 부모님을 뵐 기회가 없었다.

I didn't have that. 난 그게 없었다.

I didn't have heart. 나는 용기가 없었다.

I didn't have anything. 나는 아무것도 없었다.

I didn't have pity. 나는 동정심이 없었다.

I didn't have to. 그럴 필요가 없었어요.

I didn't have a job. 저는 직업이 없었습니다.

I didn't have a choice. 어쩔 수 없었어.

 

반응형