본문 바로가기
■ 영어공부

4. 알아두면 유용한 영어문장 하루 20개씩

by Nudger 2022. 5. 27.
반응형

1. I'm allergic to pollen.

저는 꽃가루 알레르기가 있어요.

2. Do you know if it's okay to park here?

여기에 주차해도 괜찮은지 아세요?

3. That's just my luck.

내 운이 항상 그렇지 뭐.

4. First things first.

중요한 일부터 먼저 하자.

5. Stick with it.

끈기 있게 붙어있어.

(※ 포기하지 말고 버티라는 뜻.)

6. Meet me at the place in two hours.

그곳에서 두 시간 뒤에 봐.

7. I like you just the way you are.

나는 지금의 너 그대로가 좋아.

8. Where did you go?

어디 갔었어?

9. It's too bad.

너무 아쉽네요.

10. What makes you say that?

왜 그런 말을 하는데?

11. Wake me up at seven thirty, tomorrow morning.

내일 아침 7시 반에 깨워주세요.

12. It was nice knowing you.

당신을 알게 되어서 좋았어요.

13. I'm still head over heels for her.

나는 여전히 그녀에게 푹 빠져있어.

14. Would you be my girlfriend?

내 여자친구가 되어 줄래?

15. There's no reason for this.

이럴 이유가 없어요.

16. Be my guest.

얼마든지 그러세요.

※ 상대의 요청을 흔쾌히 수락할 때 주로 쓴다.

17. What do you mean by that?

그게 무슨 뜻이야?

18. Do you want to grab a bite to eat?

너 간단하게 뭐든 좀 먹을래?

(※ grab a bite to eat 간단히 먹다.)

19. I'm doubtful.

난 의심스러워.

20. I saved you a seat.

내가 당신 자리 맡아놨어요.

반응형